1. Heeft u een verwijzing voor een borstprothese van uw arts? Dan kunt u een afspraak maken bij Roos MammaCare. Het is het fijnst als u even belt om de afspraak te maken. Ook voor lingerie of badkleding werkt Roos MammaCare alleen op afspraak.
2. Els ontvangt u graag in haar huiselijke salon, waar uw privacy helemaal gewaarborgd is: er is altijd maar 1 afspraak tegelijk. Het is fijn als u iemand meeneemt met wie u vertrouwd bent. Bent u aan huis gebonden, dan kan Els bij u thuis komen om een prothese of lingerie aan te meten.
3. Els neemt alle tijd. We drinken een kopje koffie of thee en bespreken samen uw medische achtergrond. Els maakt daarbij aantekeningen, omdat zij verplicht is een dossier voor u aan te maken. Zij legt u alles uit over de verschillende soorten protheses: plakprotheses en losse protheses, in diverse modellen en merken. Ook zijn er zwemprotheses.
4. Bent u eraan toe om een borstprothese te proberen, dan kijken we naar uw cupmaat (bijvoorbeeld op basis van uw bh in het verleden) en zoeken de prothese waarmee u zich weer het meest uzelf voelt.
5. De prothese wordt vergoed vanuit uw basisverzekering (uw eigen bijdrage kan er wel vanaf gaan). Els regelt de declaratie bij uw zorgverzekeraar. Het is daarom handig als u uw verzekeringspasje meeneemt. Lingerie of badkleding waarin de prothese past, komt voor eigen rekening, tenzij u daarvoor aanvullend verzekerd bent.
De kosten van een borstprothese worden vergoed via uw basisverzekering.
Roos MammaCare regelt de declaratie. Vergeet niet uw verwijzing en uw verzekeringspapieren mee te nemen. Vraag bij uw zorgverzekeraar na of zij ook een zwemprothese, prothese lingerie en prothese badkleding vergoeden.
Klachtenprotocol
Roos MammaCare stelt alles in het werk om u als klant tevreden te stellen. Wij staan garant voor de prothesen, lingerie en badmode die u via ons aanschaft. De door de leveranciers bepaalde voorwaarden en garantietermijn worden uiteraard nageleefd.
Roos MammaCare is lid van branchevereniging de Nederlandse Vereniging voor MammaCare Zorg (NVMCZ). Hierdoor zijn wij aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling Erisietsmisgegaan.nl. Een door de SEMH erkende klachtencommissie.
Het vervolg
Vanuit de basisverzekering wordt elke 2 jaar een nieuwe prothese vergoed. Omdat een vrouwenlichaam blijft veranderen en omdat de prothese door gebruik veroudert, is het altijd fijn om daar gebruik van te maken. Natuurlijk kunt u ook altijd bij Roos MammaCare terecht voor nieuwe lingerie, sportbh’s en badkleding waarin uw prothese mooi past.
‘Een warm bad, zo voelde het toen ik voor het eerst binnenstapte bij Roos Mammacare. We gingen eerst rustig zitten met een kop koffie en Els luisterde aandachtig naar mijn verhaal. Toen ik vervolgens protheses ging passen, was ze heel discreet. Ook regelt zij de vergoedingen. Els is zeer deskundig en haar betrokkenheid is ontzettend fijn. Ik heb haar al diverse keren aangeraden bij anderen.’